Summa sidvisningar

4 maj 2011

Sprutor och kräks

Faktiskt trodde jag inte att det skulle vara så hemskt som det kändes.
Lucas fick ju massor av stick i händerna MASSOR av gånger flera dagar i streck efter att han var född eftersom mitt och hans blod reagerade mot varandra och han fick gulsot.
När det blir en reaktion på det viset så kan "billirubinet" (stavning?) siga jätte, jätte fort så man var tvungen att ha sån koll.
Erik klarade inte av att titta när dom gjorde det.
Men jag tyckte ändå att det gick helt okej, även om jag tyckte synd om honom.
Men nu när vi tog spruta och jag höll i honom så tyckte jag att det var super jobbigt!

Han skrek ju och blev jätte ledsen :(
Sen fick han tröst hos pappa! <3

Vår lilla bebis är inte en liten bebis längre.
Han är en stor kille.
Huvud omfånget var 40cm.
Vikten: 6160gram
Längden: 62,5 cm
BVC sköterskan tyckte att hon hade växt enormt mycket! Speciellt på längden.
Men det var okej, för hans kurva såg bra ut.
Eftersom jag inte ammar något allts längre så sa hon att hon tyckte att vi skulle börja med riktig mat när han blir 4 månader.
Ska bli så roligt!
Vi kunde också börja med Sempers 2 ersättning.

Vi frågade om att han kräks heeela tiden,
och hon sa att så länge han inte går ner i vikt så är det inget dom gör åt det. 
och upp går han ju :)


Nu ska jag försöka trösta lill killen som inte är på humör.
<3
ADJÖ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar